?
*
1 2 3 4 5
?
*
?

Terapia dependentelor. Abordari ale recuperarii pe termen lung - Michael Craig Clemmens …această carte este rezultatul celor douăzeci de ani ai mei de implicare în tratamentul dependenţei şi al recuperării. Propria mea experienţă relevă că eu însumi sunt în recuperare din dependenţa de alcool şi droguri de mai bine de douăzeci de ani. Una dintre întrebările pe care mi le-am pus în aceşti ani este: Ce înseamnă recuperarea? Iniţial, pe propriul drum şi în munca mea cu ceilalţi, consideram recuperarea un fel de trezie sau abstinenţă, un fel de represiune, un a nu face. Rămânând pe acest drum, însă, am trecut prin propria mea evoluţie în recuperare şi i-am văzut pe alţii concentrându-se pe teme diferite ale abstinenţei. Majoritatea dependentilor pe care i-am cunoscut nu se recupereaza; fie continua sa foloseasca droguri, fie recad dupa o perioada de abstinenta. Puţinii dependenţi pe care i-am cunoscut şi au rămas în recuperare par să fi dezvoltat noi capacităţi de a trăi cu ei înşişi şi cu alţii. Aceste capacităţi par să evolueze în stadii, cu diferenţe individuale. Aceste stadii încep cu sarcina de a menţine abstinenţa şi a evolua prin diverse niveluri de dezvoltare personală şi interpersonală cu posibilitatea transcenderii ca ultimă etapă. Această trecere poate fi susţinută şi îmbunătăţită prin terapie. Provocările particulare ale fiecărui stadiu al recuperării devin baze pentru dezvoltarea viitoare. Intenţia mea în această carte este sa descriu aceste capacităţi în curs de dezvoltare la dependenţii în recuperare şi să ofer o abordare de Gestalterapie pentru identificarea luptei personale a clientului de a se recupera…... …un model nou pentru a ramane abstinent dupa „luna de miere“ a incetarii consumului. In aceasta carte inovativa, Michael Craig Clemmens ofera un nou model de tratament pentru recuperarea pe termen lung, un model care trimite dincolo de paradigma traditionala a „bolii“. Autorul, convins ca o viata mai bogata pentru dependentul in recuperare se bazeaza pe abstinenta, exploreaza abordarea auto-modularii, una care duce la o schimbare a comportamentului din interiorul persoanei in paralel cu dezvoltarea si extinderea legaturilor cu ceilalti. „Terapia Dependentelor” constituie o integrare stralucita între consilierea dependentelor si psihoterapie. Aceasta integrare provine de la o persoana care, evident, a trecut prin procesul recuperarii. E o carte gândita, provocatoare si utila. O lectura obligatorie pentru psihoterapeutii care se specializeaza în domeniu.” Terence T. Gorski, presedinte, CENAPS „Terapia dependentelor” aduce o constributie semnificativa în domeniul psihoterapiei. E o carte extrem de utila pentru întelegerea procesului recuperarii pe termen lung. Textul contine numeroase exemple clinice care acopera o gama larga, de la dependenti înraiti la începatori în ale consumului, de la facilitatile tratamentului în clinica la terapia acasa, de unul singur. Aceasta carte va fi utila clinicienilor care trateaza pacienti în orice tip de cadru.” James Kepner, Ph. D., autorul lucrarilor Body Process si Healing Tasks. Autorul Michael Craig Clemmens, Ph. D., este psiholog privat în Pittsburgh, Pennsylvania, specializat în terapia dependentelor si membru al Gestalt Institute of Cleveland. CUPRINS: Prefaţă Cuvânt introductiv I. Dependenţă şi Gestalterapie II. Procesul dependenţei. Rădăcinile recuperării III. Provocarea de a avea clienţi dependenţi în recuperare IV. Stadiile de dezvoltare şi scopurile recuperării V. Cinci studii de caz în recuperare VI. Recuperarea pe termen lung. Orizontul în expansiune VII. Recidiva VIII. Diferenţe individuale IX. Terapia corporală X. Alte aplicaţii ale modelului automodulării Gânduri de încheiere

Created in 0.0230 sec