S-a dus sa-L vada precum este. Marturii despre arhimandritul Sofronie

S-a dus sa-L vada precum este. Marturii despre arhimandritul Sofronie
Preț: 35,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - in stoc
Editura:
Anul publicării: 2013
Pagini: 472

DESCRIERE

S-a dus sa-L vada precum este. Marturii despre arhimandritul Sofronie - Editura Reintregirea Fragmente din carte: …si oare nu porunceşte Sfântul Petru (1 Petru: 4,11): de graieste cineva - ca ale lui Dumnezeu cuvinte [să grăiasca]? Astfel propriile noastre cuvinte pururea vadesc intreaga noastră fiinţă, tainicele doriri şi cerinţele noastre duhovniceşti cele mai adânci fără măcar a ne da seama: si aceasta în virtutea firii proroceşti a cuvântului însusi. Prorocesc, potenţial, este tot cuvântul, însă cu precădere cel primit de la Dumnezeu într'o inimă în stare de rugăciune. De ce atunci „fară măcar a ne da seama"? Pentru ca după căderea Iui Adam omul a murit{Facere 2,17), cu alte cuvinte, s'a făcut nesimţitor, ne în stare a pătrunde subţirile răsunete şi adieri lăuntrice ale propriului său cuvânt, ne în stare a desluşi, precum o făcuse prorocul Ilie odinioară, „glasul de adiere subţire" (3 Impăraţi 19,12) al lui Dumnezeu de hărmălaia sălbatică a „glasurilor" patimilor sale. Şi totuşi, nu asupra cuvintelor de zi cu zi voi zăbovi, ci voi trece la acea ultimă culme a prorociei care a fost cuvântul pe care 1-a primit Sfântul Siluan Athonitul de la însuşi Domnul: „Ţine-ţi mintea în iad, şi nu deznădăjdui". De cutez a-l numi „ultimă culme" este pentru că, şi în viaţa Sfântului Siluan, şi în a tuturor sfinţilor pe care Biserica i-a cinstit cu numele „cel mare" (Antonie, Pimen, Sisoe, Macarie etc., acesta s'a dovedit a pune capăt trăirii harului ca simplă trăire, experienţă, şi a fi începutul devenirii lui ca fire. Adevărata dogmă nu înţelege harul ca un „adaus pe deasupra", un superaditum peste, chipurile, firescul omului de după cădere, ci ca însăşi firea omului… Desigur, una de la care am căzut de când cu căderea primului nostru străbun, Adam, una care acum trebuie recâştigată printr'o necurmata nevoinţă până când „muritoriul acesta se va imbraca întru [fie şi o sămânţă de] nemurire" (vezi 1 Corrinteni 14, 54), dar totuşi, adevărata noastră fire. Nu că regasirea stării adamice ar fi capătul călătoriei: Adam însuşi trebuia să „dezvolte potenţialul" acestei firi până la „şederea de-a dreapta Tatălui", călătorie săvârşită de-abia de al „doilea Adam" (vezi 1 Corinteni 15, 45), Cel ce singur este Calea: tot omul aşadar este chemat a urma aceleiaşi Căi până la capăt. Iar dacă fire, Harul este omului atât de firesc încât el njci nu se conştientizează a fi în Har, oricât de uimit ar fi să vadă trăind stări până atunci necunoscute lui. Aşa a fost cu mulţi sfinţi, mai cu seamă cu suflete mai „simple", a căror simplitate, chiar dacă nu încă expresia desăvârşirii, a avut totuşi virtutea de a-i ocroti până în sfârşit de prea mari năvăliri ale mândriei, ceea ce i-ar fi costat pierderea lui din nou. Conştientizarea vine de-abia când Harul se îndepărtează, şi omul nu află nici un mijloc de a-1 regăsi: de-abia atunci îşi poate da seama că trăise ceva nu de-al lumii cesteia... Părintele Sofronie adesea vorbea de diferenţa dintre darul cel din fire (din naştere, din moştenire) şi cel al Harului. El însuşi avea darul înnăscut de a picta; acesta era pururea prezent în el, şi oricare ar fi fost starea lui trupească, sau chiar sufletească, putea oricând săvârşi ceva cât de cât vrednic. Nu asa darul Harului: odată dus, astă lume, astă viaţă nu aduce omului nimic prin care să-l poată regăsi. Este cu adevărat un dar gratuit de la Dumnezeu, şi numai pentru a Sa milă îl va putea afla omul din nou prin pocăinţă… CUPRINS: Si-a lămurit neliniştea şi a lamurit-o si altora Ieromonah RAFAIL NOICA Cuvantu1 prorocesc şi trăirea harului după Arhimandritul Sofronie MAXIME EGGER Arhimandritul Sofronie, călugăr pentru lume I. Moscova-Paris. De la credinţa copilăriei la pasiunea picturii II. Paris-Muntele Athos. De la întoarcerea la Hristos la vocaţia monastică III. Paris - Muntele Athos. De la vocaţia de călugăr la experienţa paradoxală a pocăinţei IV. Muntele Athos. Intâlnirea cu stareţul Siluan V. Muntele Athos - Cum să regăsim harul? VI. Vocaţia de pustnic şi experienţa luminii necreate Omilia Sanctităţii Sale Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I-ul, cu ocazia vizitei sale la mănăstirea Preacinstitului înaintemergător Ioan Botezătorul (Marea Britanie, Essex, 7 decembrie 1995) GHEORGHIOS MANTZARIDIS Arhimandritul Sofronie, teolog al principiului personal ARHIMANDRITUL SIMEON Poruncile lui Dumnezeu şi libertatea omului I. Libertatea tragică II. Libertatea răstignită III. A elibera libertatea JOAQUIN MARISTANY DEL RAYO. O carte despre Arhimandritul Sofronie 1. Cartea 2. Lumina Taborului, principiul personal MICHEL QUENOT Iubesc, deci sunt: Teologia arhimandritului Sofronie NICHOLAS SAHAROV Arhimandritul Sofronie - schiţă de portret 1. Rusia (1896-1922) 2. Paris 3. Muntele Athos (1925-1947) 4. Intoarcerea la Paris (1947-1959) 5. Marea Britanie (1959-1993) LIUDMILLA ILIUNINA Arta şi rugăciunea potrivit învăţăturii Părintelui Sofronie MITROPOLITUL ILARION ALFEYEV Onomatodoxia după controversa onomatodoxă Mărturii despre Părintele Sofronie ARHIMANDRITUL SIMEON COSSEC Hohote de râs şi lovituri de toiag MAICA MARIAM Eu şi Părintele Sofronie ARHIMANDRITUL SIMEON BRUSCHWEILLER Arhimandritul Sofronie, un om însetat de absolut PIERRE BURGAT, PASTOR PĂRINTELE JEAN RENNETEAU XENIA KULOMZIN DIACON MAXIME EGGER GHEORGHIOS I. MANTZARIDIS MARGHERITA DE PAHLEN PĂRINTELE SlLUAN OSSEEL JOAQUÎN MAR1STANY Darul cuvântului al Părintelui Sofronie JEAN - CLAUDE POLET Panayotis Klerides IEROMONAH MACARIE DE LA SIMONOS PETRAS Scrisoare adresată Părintelui Chirii, egumenul Mănăstirii Sfântul loan Botezătorul, Ia 6 ianuarie 2004 Mărturii despre Arhimandritul Sofronie ANNEMONNEY JOAQUIN MARISTANY

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0253 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.