Psihiatria ortodoxa in intrebari si raspunsuri. De vorba cu un psihiatru ortodox

Psihiatria ortodoxa in intrebari si raspunsuri. De vorba cu un psihiatru ortodox
Preț: 25,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - in stoc
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 296

DESCRIERE

Psihiatria ortodoxa in intrebari si raspunsuri. De vorba cu un psihiatru ortodox …singura cale corecta spre vindecarea de bolile sufletesti trece prin adevarata credinta ortodoxa, prin pocainta si prin îndreptarea propriei vieti dupa dreptarul poruncilor lui Dumnezeu. Boala inseamna vreme a cercetarii de sine, vreme a cugetarii, vreme a pocaintei. Deci sa ne amintim ca totul este de la Dumnezeu: si boala, si sanatatea. Iar tot ce este de la Dumnezeu este spre binele nostru… Dimpotriva, cartirea, protestul, inrairea impotriva a toti si a toate strica pacea launtrica, sporeste suferintele, si lucrul principal – micsoreaza sau nimicesc roada duhovniceasca pentru care ele au fost trimise. Roada aceasta este mantuirea noastra… „Boala este trimisa uneori spre curatirea pacatelor, iar alteori spre a smeri mandria.” Sfantul Ioan Scararul Din voia Domnului, bolile pot fi trimise omului spre punerea la încercare a credintei si chiar ca prilej de rasplata pentru cei ce se bucura de greutatile bolii, îndurându-le pentru Dumnezeu si viata vesnica. Astfel, în functie de terenul duhovnicesc pe care apar bolile se defineste si sensul lor. Este neaparata nevoie sa spunem ca bolile psihice sunt doar un caz particular de vatamare a firii omenesti. Din vremea stramosilor Adam si Eva ea a fost vatamata de pacat. Ca atare, omul ce sufera de o boala psihica nu este nici cel mai bun, nici cel mai rau dintre noi. El îsi poarta crucea. Iar noi suntem datori sa ne amintim mai des cuvintele Sfântului Ignatie Briancianinov, care spunea: „si orbului, si leprosului, si celui cu judecata vatamata, si pruncului de tâta, si criminalului, si pagânului arata-le cinstirea cuvenita pentru chipul lui Dumnezeu. Ce treaba ai tu cu neputintele si neajunsurile lor? Ia seama la tine însuti sa n-ai neajuns în dragoste”. Dr. Dmitri Avdeev Fragmente din carte „Toate sunt de la Dumnezeu, atât cele bune, cât şi cele întristătoare - dar unele sunt după buna voire, altele după iconomie, iar altele după îngăduinţă. După buna voire sunt atunci când ducem viaţă îmbunătăţită, pentru că place lui Dumnezeu ca cei ce duc viaţă îmbunătăţită să agonisească podoaba cununilor răbdării; după iconomie sunt atunci când, căzând în greşale, suntem învăţaţi minte, iar după îngăduinţă sunt atunci când nici după ce ni se dă învăţătură de minte nu ne întoarcem. Şi iarăşi: după iconomie Dumnezeu ne pedepseşte când păcătuim, ca nu împreună cu lumea să fim judecaţi, după cuvântul Apostolului: Fiind judecaţi de Domnul, suntem pedepsiţi ca să nu fim osândiţi împreună cu lumea (I Cor. 11, 32). In acest înţeles nu este rău în cetate pe care Domnul să nu-l fi făcut (Amos 3, 6) - cum ar fi foamete, molime, boli, războaie, înfrângeri, fiindcă toate acestea slujesc spre curăţirea de păcate. Iar Dumnezeu îngăduie şi-i părăseşte desăvârşit pe cei ce fie că nu vor să trăiască fără de păcat, fie că nici învăţaţi minte nu se intorc, ci rămân în păcat. Atunci Dumnezeu îi da întru minte neiscusită (v. Rom. 1, 28), adică le ingăduie slobozenia de a face lucruri necuvioase " (Sfântul Efrem Sirul) „Când, de pildă, bolnavul se hotărăşte să îsi îndure boala fără cârtire, şi face asta, vrăjmaşul, ştiind că astfel s-a întărit în virtutea răbdării, se apucă pe furiş să-i strice această aşezare sufletească bună. Ca atare, începe să-i aducă în gând multele fapte bune pe care ar fi putut să le săvârşească dacă s-ar fi aflat într-o altă stare si se străduie să-1 încredinţeze că dacă ar fi fost sănătos ar fi lucrat foarte bine lui Dumnezeu şi ar fi adus foarte mult folos sieşi şi aproapelui: ar fi mers la biserică, ar fi purtat împreună-vorbiri duhovniceşti, ar fi citit şi ar fi scris spre folosul aproapelui şi aşa mai departe. Băgând de seamă că sunt primite gândurile de acest fel, vrăjmaşul le aduce mai des în minte, le înmulţeşte şi le înfloreşte, le vâră în suflet, stârneşte pofte şi porniri spre acele fapte, zugrăvind cât de bine i-ar fi mers bolnavului cutare sau cutare lucru şi aţâţând părerea de rău că boala îl leagă de mâini şi de picioare. Puţin câte puţin, întâmplându-se deseori în suflet atare gânduri şi mişcări, pofta ajunge nemulţumire şi supărare. Răbdarea fără cârtire de mai înainte se strică în acest chip şi boala pare de acum nu doctorie de la Dumnezeu şi prilej de calire in virtutea rabdarii, ci un lucru nepotrivit pentru lucrarea mantuirii si dorinta slobozirii din ea devine de neinfranat…Iar vrajmasul se bucura ca a izbutit sa-l tulbure… CUPRINS: Cuvant inainte Despre bolile psihice Alcoolismul si narcomania Psihoterapia ortodoxa

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0248 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.