Profesorul eficient – Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii

Profesorul eficient – Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii
Preț: 39,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - in stoc
ISBN: 973-707-566-6
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 376

DESCRIERE

Profesorul eficient – Programul Gordon pentru imbunatatirea relatiei cu elevii - Thomas Gordon, Noel Burch …daca nu ar fi fost ca vietile unor copii speciali si ale unor tineri sa fie legate foarte strans de a mea, cu siguranta nu as fi scris o carte despre predare. Acesti copii au fost adusi in biroul meu de catre parintii lor, care sperau ca ii voi „repara” sau ii voi face mai „adaptabili”. …atitudinea si aptitudinile mele m-au facut sa fiu acceptat de catre majoritatea acestor tineri intr-o relatie unica – una bazata pe incredere, una deschisa si onesta, calda si mutuala. Din aceste relatii am invatat cum parintii isi ranesc copiii fara sa vrea – le distrug increderea in ei, le inabuse creativitatea, le „frang” aripile, le pierd dragostea. Parintii produc aceste efecte dizabilitante asupra celor pe care vor sa-i raneasca cel mai putin… Se pare ca reusesc acest lucru prin felul cum vorbesc cu ei, prin modul in care trateaza conflictele zilnice, prin modul in care incearca sa-i disciplineze si prin felul in care incearca sa le impuna valorile lor prin puterea autoritatii. Cu toate acestea, intentiile parintilor nu vizeaza altceva decat binele copiilor, iar eu rareori am gasit in acesti parinti acel ceva pe care psihologii il numesc de obicei „patologic”. Lucrurile nu sunt greu de explicat: acesti parinti sunt foarte prost informati. Ar putea cineva sa-i invete pe parinti acele principii si atitudini? Asa a aparut Manualul Parintilor Eficace. Multi dintre parinti care au urmat pasii acestui manual si au vazut rezultatele in educatia copiilor, au dorit sa existe un asemenea curs si pentru profesorii copiilor lor (ceilalti „parinti” ai copiilor lor). Astfel s-a nascut Programul Gordon de eficientizare a profesorului, un curs special pentru dascali, care se concentreaza pe relatia profesor-elev…Thomas Gordon ………………………………….. Prin ce se deosebeste o lecţie izbutită de o oră nereusită? Dar un profesor motivat de un dascăl plafonat? Dincolo de materia predată sau de calitatea elevilor, diferenţa provine în primul rând din calitatea relaţiilor interpersonale, susţine Thomas Gordon, creatorul unei celebre metode pentru „eficientizarea" profesorilor. Plecând de la cazuri concrete, autorii oferă instrumentele necesare pentru îmbunătăţirea aptitudinilor de comunicare si de aplanare a conflictelor iscate în clasă. De peste patru decenii, metoda Gordon demonstrează că dascălii pot evita mesajele devalorizante, că pot lua decizii care să-i motiveze pe toţi elevii si că sunt în stare să treacă peste capcanele autoritarismului si permisivităţii excesive. Thomas Gordon (1918–2002), psiholog american, este creatorul unor metode larg răspândite de „eficientizare" a părinţilor, profesorilor si liderilor. A fost nominalizat de trei ori la Premiul Nobel pentru Pace si a fondat centrul Gordon Training International (GTI). Noel Burch, fost trainer la GTI, este creatorul „modelului în patru pasi de învăţare a noilor competenţe". CUPRINS: Cum pot profita profesorii din plin de această carte Ideea cărţii şi cui i se adresează Nota autorului CAPITOLUL 1. RELAŢIA ÎNVĂŢĂTOR-ÎNVĂŢĂCEL: VERIGA LIPSĂ Ce este crucial în relaţia profesor-elev Aptitudini testate, nu abstracţii vagi Aptitudini care îi ajută pe elevi să se dezvolte O alternativă la jocul „halei-hop" O singură filosofie pentru elevii de toate vârstele şi de toate felurile Ce se poate face în legătură cu omniprezenta problemă disciplinară Cum să rezolvăm controversa autoritar-permisiv CAPITOLUL 2. UN MODEL DE RELAŢII EFICIENTE PROFESOR-ELEV Mituri, aşteptări şi jocul de rol Ce înseamnă o relaţie bună profesor-elev? O modalitate de a privi relaţia profesor-elev Profesori intoleranţi şi profesori toleranţi: o diferenţă crucială Graniţa mobilă din schimbătoarea Fereastră Comportamentală Cum să înţelegem schimbările interioare (ale profesorului) Cum să înţelegem diferite sentimente faţă de diverşii elevi Cum să înţelegem inţuenţa mediului sau a situaţiei Ajută la ceva toleranţa mimată? Cui i se atribuie problema? De ce este atât de importantă „atribuţia" problemei De ce este importantă Zona fără probleme CAPITOLUL 3. CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII AU PROBLEME De ce nu reuşesc profesorii să ajute la rezolvarea problemelor elevilor Limbajul de neacceptare: cele Douăsprezece Obstacole din calea comunicării De ce limbajul acceptării este atât de eficient Metode constructive de a-i ajuta pe elevii cu probleme Ce înseamnă de fapt comunicarea Cum să învăţăm să ascultăm activ Ce este necesar pentru o Ascultare Activă eficientă „De ce să consiliez elevii? Sunt doar un profesor!" Două tipuri de comunicare verbală şi efectele lor asupra elevilor: o trecere în revistă Cele Douăsprezece Obstacole în calea comunicării Catalizatorii comunicării CAPITOLUL 4. MULTIPLELE UTILIZĂRI ALE ASCULTĂRII ACTIVE Cum să promovezi discuţii eficiente centrate pe conţinut Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru a face faţă rezistenţei elevului Cum să foloseşti Ascultarea Activă pentru a-i ajuta pe elevii dependenţi Cum se poate profita de grupurile de discuţii centrate pe elev Cum ajută Ascultarea Activă în şedinţele cu părinţii Ce pot realiza şedinţele în trei Rezumat CAPITOLUL 5. CE POT FACE PROFESORII ATUNCI CÂND ELEVII LE CREEAZĂ PROBLEME Cum pot fi rezolvate problemele atribuite profesorilor Unde duc confruntările ineficiente De ce sunt ineficiente mesajele-soluţie De ce eşuează mesajele de dominare De ce eşuează mesajele indirecte Mesaje la persoana a II-a versus mesaje la persoana I De ce sunt deficitare mesajele la persoana a II-a De ce sunt mai eficiente mesajele la persoana I Cum să formulezi un mesaj la persoana I Cum să schimbi registrul după emiterea unui mesaj la persoana I În ce fel profesorii îşi pot crea singuri probleme Trimiterea de mesaje la persoana I poate fi riscantă Ce se poate realiza cu ajutorul mesajelor la persoana I CAPITOLUL 6. CUM SĂ SCHIMBI ATMOSFERA DIN CLASĂ CA SĂ PREÎNTÂMPINI PROBLEMELE Câteva deficienţe ale sălii de clasă tipice Cum să abordezi creativ schimbarea O abordare sistematică a mediului sălii de clasă Cum să îmbogăţim mediul Cum să sărăcim mediul Cum să limităm mediul Cum să lărgim cadrele mediului Cum să reorganizăm mediul Cum să simplificăm mediul Cum să sistematizăm mediul Cum să planificăm Cum să îmbunătăţim calitatea timpului petrecut în clasă Imensul potenţial al Zonei de Predare–Învăţare CAPITOLUL 7. CONFLICTUL ÎN CLASĂ În ce constă conflictul? Care este cauza reală a conflictelor? Cum rezolvă de obicei profesorii conflictele Cele două tipuri de abordări câştig–-pierdere: Metoda I şi Metoda II Autoritatea în sala de curs Limitările considerabile ale puterii în sala de curs Mecanismele adaptative pe care le folosesc elevii De ce să nu folosim Metoda II? Cum îl afectează puterea pe cel care câştigă Cum sunt justificate puterea şi autoritatea CAPITOLUL 8. REZOLVAREA CONFLICTELOR PRIN METODA „AVANTAJULUI RECIPROC" Metoda III: rezolvarea conflictelor pe baza principiului „avantajului reciproc" Cum funcţionează Metoda III în clasă Premise pentru aplicarea Metodei III Metoda III: procesul în şase paşi de rezolvare a problemelor Cum funcţionează Metoda III în clasă Înregistrarea unei şedinţe de aplicare a Metodei III Beneficii şi recompense pentru aplicare a Metodei III CAPITOLUL 9. CUM APLICĂM METODA „AVANTAJULUI RECIPROC": ALTE UTILIZĂRI ALE METODEI III ÎN ŞCOALĂ Cum se rezolvă conflictele predare–învăţare prin Metoda III Cum se rezolvă conflictele dintre elevi prin Metoda III Cum se stabilesc regulile şi politicile clasei apelând la Metoda III Cum se desfăşoară şedinţele de stabilire a regulilor Cum se abordează problemele tipice întâlnite de profesori în aplicarea Metodei III Există situaţii când e necesară Metoda I? Cât este de important ca elevii înşişi să înveţe astfel de deprinderi CAPITOLUL 10. CÂND VALORILE ŞCOLII INTRĂ ÎN CONFLICT Cum identificăm o coliziune de valori De ce mesajele la persoana I funcţionează rar în rezolvarea coliziunilor valorice De ce nu prea funcţionează Metoda III în rezolvarea coliziunilor valorice De ce Metoda I este ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice De ce este Metoda II ineficientă în rezolvarea coliziunilor valorice Cum se rezolvă coliziunile valorice CAPITOLUL 11. OPTIMIZAREA CONDIŢIILOR DE PREDARE ÎN ŞCOALĂ Caracteristicile problematice ale şcolilor Ce pot face profesorii pentru a-şi spori eficienţa în cadrul organizaţiei „Îmi pot folosi abilităţile de confruntare în relaţia cu şeful meu?" Cum să devenim mai eficienţi în cadrul întrunirilor Cum să fii un consultant eficient Deveniţi avocaţii elevilor voştri Sugestii de lectură Mulţumiri

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0297 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.