Pedagogia curativa

Pedagogia curativa
Preț: 29,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil - stoc 0
ISBN: 978-606-704-287-0
Anul publicării: 2017
Pagini: 248

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Pedagogia curativa - Rudolf Steiner Luand cuvantul in 1924, cand atitudinile fața de persoanele cu nevoi speciale erau departe de a fi rezolvate, Rudolf Steiner a adresat un numar de prelegeri pentru un mic grup de profesori si medici, ca baza fundamentala pentru activitatea lor viitoare. In cele douasprezece prelegeri, Rudolf Steiner a descris polaritati de boala și a indicat cursuri de tratament intr-o analiza cuprinzatoare. El s-a referit in mod direct la corpul fizic, spirit și suflet care trebuie sa fie luate in considerare atunci cand se pune un diagnostic. De-a lungul cursului Steiner a oferit sfaturi valoroase in ceea ce privește dezvoltarea proprie a educatorului, subliniind nevoia de entuziasm, umor și curaj. Revoluționar in abordare, perspectivele pe termen lung ale acestor cursuri sunt o sursa vie de inspirație atat pentru profesioniștii din domeniu, cat și parinți și alte persoane care cauta o perspectiva spirituala. Cuprins: RUDOLF STEINER - ARTA EDUCATIEI Ciclurile de conferinte dedicate pedagogilor Waldorf de Sorin R. Tigareanu... 11 Lista lucrarilor despre educatie... 15 CUVANT DE SALUT LA PRIMA EDITIE IN LIMBA ROMANA... 19 CUVANT INAINTE AL TRADUCATORULUI... 21 CUVANT INSOTITOR PENTRU EDITIA ROMANEASCA A CURSULUI DE PEDAGOGIE CURATIVA... 23 CONFERINTA 1, DORNACH, 26 iunie 1924... 25 Cine vrea sa educe copii imperfect dezvoltati trebuie sa posede cunostinte despre practica educarii copiilor sanatosi. Observarea simptomelor si observarea substantialului starii de boala. Adevaratul spiritual-sufletesc si relatia sa cu fortele ereditare ce actioneaza in corpul ereditar. Procesele sintetice din sistemul neuro-senzorial si cele analitice din sistemul metabolic-motor. Recladirea organismului dupa cel de-al saptelea an de viata. Actiunea individualitatii. Aparitia celui de-al treilea corp; maturitatea terestra. Insemnatatea componentelor lichide, gazoase si calorice ale organismului. CONFERINTA A 2-A, DORNACH, 26 iunie 1924... 39 Complexul simptomatologie al vietii sufletesti "de suprafata" poate induce in eroare, asa cum este demonstrat prin discursul psiho-criminologului Wulffen. Activitatea sintetica a gandirii este vizibila in viata sufleteasca superficiala. Manifestarile vointei se bazeaza pe o activitate analitica. Eterul universal ca purtator al gandurilor; in ceea ce cladeste omul, in special sistemul sau neuro-senzorial, sunt active gandurile vii; procesul deconstructiv al acestui sistem constituie asa zisa reflectare. Cum iau nastere ganduri eronate. Relatia educatorului cu vitalitatea gandurilor. Legea pedagogica: asupra unui corp al celui ce este educat actioneaza corpul imediat superior al educatorului; exemplu: comportamentul in cazul copiilor cu vointa slaba. Intelegerea intentiilor de incarnare in relatie cu o cunoastere insuficienta sau cu o totala lipsa de cunoastere a organismului omului. Moralitate, simt de raspundere, constiinciozitate, curaj de decizie - insemnatatea lor pentru educator. CONFERINTA A 3-A, DORNACH, 27 iunie 1924... 59 Eu-l sta in relatie nemijlocita, nu mediata, cu fizicul. Corpul astral - legatura indirecta cu fluidul luminii, cu chimismul, cu viata generala a Universului. Patrunderea nemijlocita a esentei intime fizice ca in cadrul ochiului. Din nepatrunderea prin organe a eu-lui si corpului astral rezulta epilepsia. Tratamentul epilepsiei rezultat din cunoasterea acestui fapt. Medicatie. Organul ca gand inserat in mod just sau injust. Vointa nesigura la inceputul incarnarii; dobandirea moralitatii. Defectul moral; simptome remanente. Cauzele cecitatii morale. Cleptomania - cauzele si transformarea ei. CONFERINTA A 4-A, DORNACH, 28. iunie 1924... 79 Considerarea karmei. Educatia din timpul vietii embrionare este educatia mamei. Cauzele eretismului epileptic, respectiv al starilor asemanatoare cu epilepsia. Asa-zisul eretism isteric la varsta copilariei: hipersensibilitate, durere, viata interioara intensa, frica, simtaminte depresive, "revarsare", enurezis; starea de ranire sufleteasca, rerspiratia, transpiratia. Atitudinea launtrica si dispozitia educatorului. Actiune vindecatoare prin soc, schimbarea tempoului de lucru; terapia copiilor care nu au incredere in sine. Pentru educator: traire constienta a fiecarui copil, nu orientare dupa prescriptii. CONFERINTA A 5-A, DORNACH, 30 iunie 1924... 95 Cele doua ordonari polar opuse ale corpurilor omului. Paranoia ulterioara si organizatia metabolica debila in cazul substantei proteinice hiposulfurice; in cazul hipersulfurismului - absorbtia prea puternica si disparitia impresiilor. Gradul continutului sulfuric sau feric - stari consecutive acestora, tratament. Diversitatea notiunilor si formelor si dezvoltarea simtului pentru ele. Repetarea ritmica ca element terapeutic. Tratamentul copiilor inclinati la idei fixe. Dieta. Copii cu o stapanire suficienta sau insuficienta a sistemului motor - tratament. CONFERINTA A 6-A, DORNACH, 1 iulie 1924... 111 Prezentarea unui baiat in varsta de noua ani. Anamneza exacta: Date despre dezvoltarea copilului; examenul morfologic; relatia dintre omul superior si cel inferior sub aspect morfologic si functional-procesual. Morfologia cefalica: regiunea frontala si cea occipitala; cauza si urmarile dominarii insuficiente a proceselor inferioare; respiratia. Prezentarea profilaxiei si tratamentului concret. Exemplu de vindecare a unei hidrocefalii. Expunerea esentei patogenetice a cazului prezentat. Tratament; modul in care poate fi tratata rigidizarea si invinsa dizarmonia - prin euritmie curativa, pedagogie curativa, medicamentos. Umor, mobilitate si entuziasm ca atitudine launtrica fundamentala a educatorului. CONFERINTA A 7-A, DORNACH, 2 iulie 1924... 125 Complexul psihologic al cazului prezentat in conferinta anterioara. - Continuarea prezentarii de cazuri de copii cu deficiente: Un baiat de sase ani si noua luni. Corpul eteric este adaptat corpului-model in mod dizarmonic. Relatia dintre creier si intestin. Tratament: Euritmie curativa si exercitii de vorbire. - Copil cu crampe preponderent in partea stanga a corpului, mai tarziu cu hemiplegie stanga; model format imperfect; insemnatatea functiei intestinale; dezbaterea amanuntita a tratamentului, comportamentul pedagogic. CONFERINTA A 8-A, DORNACH, 3 iulie 1924... 141 Prezentari de cazuri. Hidrocefalie: Anamneza, pastrarea organizatiei embrionare; influente ereditare materne si paterne. Hipertrofia starilor de infantilism in perioade de viata ulterioare. - Cazul unui baiat cleptoman. - Prezentarea unui copil "sulfuric": Anamneza; relatia mama-copil, importanta unei rujeole la varsta de trei ani si jumatate; necesitatea observarii vietii onirice. CONFERINTA A 9-A, DORNACH, 4 iulie 1924... 152 Cauza cleptomaniei la baiatul in varsta de doisprezece ani, terapie prin comportamentul pedagogic al educatorului: Incredere in educator. Remarcarea timpurie a predispozitiei infantile la cleptomanie in relatia cu mediul inconjurator al copilului. Terapeutica: Euritmie curativa intensa; medicatie; discutarea faptei la timpul potrivit. - Terapie pentru copilul hidrocefal: atenuarea perceptiilor senzoriale; medicatie; semnificatia unei crize pentru schimbarea tabloului clinic. - Cazul unui hidrocefal in varsta de 30 de ani. - Terapie pentru copilul "sulfuric" (conferinta a 8-a): masuri hidroterapeutice. invingerea unei trasaturi de caracter si insemnatatea ei. Necesitatea unei bune relatii a educatorului cu geniul vorbirii. CONFERINTA A 10-A, DORNACH, 5 iulie 1924... 169 Prezentarea unui tanar de 16 ani cu incetinirea proceselor sufletesti. Cauza trebuie cautata in nepreluarea de sistemul metabolic-motor a ceea ce traieste in organizatia cefalica: terapia pedagogica. - Cazul unui epileptic de 15 ani, medicatie si terapie pedagogica. - Cazul unei fete cu corp astral slab; evenimentul din cel de-al 3-lea sau 4-lea an de viata. - Reguli generale pentru educator: curaj esoteric, devotiune fata de detaliu - ce le sta in cale si cum pot fi invinse piedicile. Despre albinosi, horoscoape, ascendent, fiinte. CONFERINTA A 11-A, DORNACH, 6 iulie 1924... 187 Terapie in cazul unei fetite de zece ani cu tulburari de memorie in context cu vegetatii adenoide ca oglindire a activitatii exagerate a corpului eteric in regiunea inferioara a organismului: evocarea de impresii puternice, repetari ritmice, tratament medicamentos si prin euritmie curativa. - Remarca la un copil cleptoman. - Terapie pentru un copil somnolent, retardat: repetari ritmice, euritmie tonala, tratament medicamentos. - Despre un baiat care vede totul in culori: el nu poate stabili contactul cu lumea exterioara si traieste in corpul astral. Indicatii de pedagogie curativa. - Actiunea astrilor pe marginea exemplului horoscoapelor albinosilor; terapie pentru albinosi. - Despre modul in care trebuie traita 'miscarea de pedagogie curativa. - Despre modul de gandire din cadrul invataturii despre metamorfoza si despre aplicarea ei: Cerc si punct; conectarea la ceea ce exista deja, pentru Lauenstein la traditia spirituala din Jena. CONFERINTA A 12-A, DORNACH, 7 iulie 1924... 204 Aprofundarea pedagogiei Waldorf pentru copiii asa-zisi anormali. A vindeca si a educa. Fortele formatoare din laptele matern; planta in relatia ei cu omul; boala si regnul animal. Simtirea acestor relatii prin auto-educatie; conditiile acesteia din urma: dezvoltare spirituala si realitatea vietii; elementul antroposofic-substantial ca realitate si ca fundament al Societatii Antroposofice si al Goethenum-ului. NOTE ALE TRADUCATORULUI... 216

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0418 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.