Merinde pentru monahi 1

Merinde pentru monahi 1
Preț: 16,50 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil - stoc 0
Anul publicării: 2014
Pagini: 200

Alertă stoc

?
Completați adresa dumneavoastră de e-mail
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam

DESCRIERE

Merinde pentru monahi - Arhimandrit Zaharia Zaharou …observăm că se dă o luptă pentru putere, fiecare încearcă să se ridice deasupra celuilalt să-i stăpânească pe cei mai slabi. Adevărata măreţie a omului ni se dezvăluie atunci când înaintea smereniei aproapelui, el izbuteşte să se smerească şi mai mult şi să-i dea tot locul fratelui său. Aceasta este dumnezeiasca întrecere în smerenie a celor renăscuţi în Hristos, întrecere insuflată de felul de viaţă cultivat de lepădările cuprinse în făgăduinţele monahale. Ucenicia în duhul Domnului nu este cu putinţă fără cultivarea virtuţii smereniei, după cum însuşi Domnul porunceşte: „Veniţi la Mine toţi cei osteniţi şi împovăraţi şi Eu vă voi odihni pe Voi. Luaţi jugul Meu asupra voastră şi învăţaţi-vă de la Mine că sunt blând şi smerit cu inima şi veţi găsi odihnă sufletelor voastre, căci jugul Meu e bun şi povara Mea este uşoară" (Mat. 11, 29-30). Este vorba despre o artă şi o ştiinţă pe care trebuie să le stăpânim dacă vrem să aflăm darul vieţii pe care Hristos îl dă celor care Il urmează „oriunde Se va duce" (Apoc. 14, 4). Deprinderea acestei ştiinţe duhovniceşti şi transmiterea adevăratului duh al Scripturii generaţiilor viitoare este lucrarea şi scopul nevoinţei monahale… ………………………….. ... in ultima instanţă, mijlocirea drepţilor este cea care da valoare lumi. In lupta sa duhovniceasca, monahul oscilează intre doua stări mai presus de cuvânt: nespusa fericire din care se desfata duhul lui atunci când se cufunda in Duhul lui Dumnezeu si plânsul adânc pentru mântuirea intregi lumi. Aceste doua stări se cheama una pe cealalta. Monahul Il iubeşte pe Dumnezeu şi odată cu dragostea de Dumnezeu inima lui arde de iubire pentru intreaga lume. Din scrierile Sfântului Siluan ne este cunoscut faptul ca după ce Dumnezeu i-a poruncit să-şi tina mintea in iad şi sa nu deznădăjduiască, sfântul a început să implinească, acest cuvânt. Şi cu uimire a băgat de seamă schimbarea stării sale lăuntrice: mintea i s-a curătit si sufletul a aflat odihnă in Dumnezeu. Cu alte cuvinte, faptul că a pus in practică această mare ştiinţă i-a adus biruinţa in războiul duhovnicesc. Cu adevărat, smerita cale a pogorârii la cele de jos slobozeşte sufletul omului din robia duhurilor răutăţii; această cale a pogorârii ii este cu totul străină vrăjmaşului, căci acesta nu voieşte decât să se înalţe. Prin urmare, pentru că osândirea de sine îl aşează pe monah pe calea smereniei lui Hristos şi atrage harul Duhului Sfânt, ea duce la biruirea patimilor. Chiar dacă puţini ajung să obţină această biruinţă, ea este de mare preţ. căci ea dobândeşte dimensiuni universale şi dă in acelaşi timp stabilitate vieţii intregii Biserici. CUPRINS: Predoslovie la prima ediţie Nevoinţă şi monahism în teologia Părintelui Sofronie Saharov Cuvânt către obştea Mănăstirii Putna Cuvânt către obştea Mănăstirii Sihăstria Putnei Cuvânt către obştea Mănăstirii Varatec La mănăstire mergem pentru a purta Numele lui Hristos Călugărul şi duhul veacului A trăi cu un singur gând Trezirea inimii prin primirea ruşinii în taina spovedaniei Liturghia trebuie să devină centrul vieţii creştinului

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0252 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.