Ghidul de programare neurolingvistica

Ghidul de programare neurolingvistica
Preț: 37,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - in stoc
ISBN: 978-606-8414-25-6
Editura:
Anul publicării: 2014
Pagini: 360

DESCRIERE

Ghidul de programare neurolingvistica. Aplicatii practice in psihoterapie, coaching si psihologie - Robert Dilts, John Grinder, Richard Bandler NLP este produsul neaşteptat al colaborării dintre John Grinder (lingvist) şi Richard Bandler (matematician şi student în terapia gestalt), care în jurul anului 1976 şi-au propus să formalizeze tiparele comunicării eficiente (terapeutice, de vânzări, etc.). La început ei şi-au îndreptat atenţia asupra studierii amănunţite a magicienilor terapeuti a vremii, cum au fost Fritz Perls (terapia gestalt), Virginia Satir (terapia familiei) si Milton Erickson (hipnoterapie). Când li s-au alăturat Robert Dilts (autorul lucrărilor Strategii de geniu şi Schimbarea sistemului de crezuri) şi Judith DeLozier (studentă a lui Milton Erikson şi ulterior trainer în programarea neurolingvistică), NLP s-a conturat ca domeniu mai mult decât s-ar fi aşteptat oricare dintre noi. Richard Bandler şi John Grinder au scris împreună de asemenea cartea Structura Magicului. Cheia reprogramării mentale şi a transformării de viată Focalizarea pe cauzele posibile ale unei probleme conduce spre găsirea mai multor „de ce-uri” pentru care un lucru este defectuos. Logica tinde să ne înveţe că atunci când ştim cauza problemei avem în mod implicit şi rezolvarea ei. Dar practica ne demonstrează contrariul. NLP (Programarea neurolingvistică) şi-a propus un scop diferit – să descopere structura excelenţei umane. Mai precis, şi-a propus să găsească oameni care au reuşit acolo unde mulţi alţii au eşuat şi să extragă strategiile şi tipurile de comportament aducătoare de succes. Ce au făcut diferit persoanele care s-au vindecat de boli „incurabile”? Ce anume gândesc sportivii de performanţă? Ce văd şi ce simt preşedinţii de ţări? Ce au făcut cuplurile care au reuşit să se rearmonizeze când credeau că singura soluţie rămasă era divorţul? Cum acţionează oamenii care fac imposibilul să devină posibil? Iată întrebări la care NLP a găsit răspunsuri concrete şi se pare, şi cele mai eficiente. Aceasta este Programarea neurolingivistică – o descriere a modului în care ceva funcţionează, un model al succesului care poate fi aplicat de către oricine doreşte, fie pentru a face ca ceva care nu funcţionează să funcţioneze, fie pentru îmbunătăţirea oricărui tip de comportament în vederea creşterii performanţelor. Atitudinea care stă la baza acestui model este că orice fragment al experienţei noastre poate fi înţeles şi, în cele din urmă, controlat dacă ne preocupăm să studiem procesele care stau la baza respectivei experienţe. CUPRINS: PREFAŢĂ I. INTRODUCERE 1. Modelarea 25 1.1 Harta nu este teritoriul 26 1.2 Un nou model 27 1.3 Structura modelelor 28 1.4 Modele ştiinţifice occidentale 31 1.5 Extinderea modelului ştiinţific modern 35 1.6 Eleganţa în modelare 39 1.7 Sistemele de reprezentare: elemente de bază ale comportamentului 41 1.8 Sinestezia 49 Note la introducere II. STRATEGIILE 2. Modele T.O.T.E. şi strategii 53 2.1 Modele T.O.T.E. încorporate 57 2.2 Perfecţionarea modelului T.O.T.E. cu ajutorul sistemelor de reprezentare 59 2.3 Aplicarea analizei reprezentaţionale a modelelor T.O.T.E 62 2.3.1 Acordarea sistemelor de reprezentare la o anumită sarcină 63 2.4 Modificarea notaţiei T.O.T.E. pentru strategii 67 2.5 Implicaţiile strategiilor 70 2.6 Mecanica strategiilor 75 2.7 Definirea strategiei 79 8 • Ghidul de programare neurolingvistică 2.8 Strategiile şi „conştientul" 2.9 Descifrarea strategiilor inconştiente 2.10 Puterea formală a strategiilor Note la capitolul II III. ELICITAREA STRATEGIILOR 3. Procesul de elicitare 3.1 Elicitarea strategiei 3.2 Descompunerea strategiei 3.2.1 Descompunerea cu ajutorul predicatelor 3.2.2 Extinderea notaţiei prin cvadruplă - Partea 1 3.2.3 Descompunerea strategiilor cu ajutorul semnalelor de accesare 3.2.3.1 Mişcările oculare ca semnale de accesare 3.2.3.2 Semnalele de accesare gestuale 119 3.2.3.3 Modificări ale respiraţiei 120 3.2.3.4 Schimbări de postură şi de tonus ... 120 3.2.3.5 Schimbări de ton şi de tempo 121 3.2.4 Utilizarea procedurilor de elicitare 122 3.2.4.1 Extinderea notaţiei prin cvadruplă - Partea a II-a 125 3.2.4.2 Aplicarea noilor modificatori 128 Note la capitolul III 138 IV. UTILIZAREA 4. Utilizarea 144 4.1 Formă versus conţinut 145 4.2 Acordarea strategiilor 146 4.2.1 Identificarea şi utilizarea punctelor de decizie 4.2.2 Stabilirea raportului 156 4.2.3 Flexibilitatea în acordarea strategiilor 158 4.3 Ancorarea - accesarea şi reaccesarea reprezentărilor 4.3.1 Cum funcţionează ancorarea? 163 4.3.2. Ancorarea şi utilizarea 193 4.3.3 Ancorarea şi acordarea inaparente 195 4.3.4 Variaţia necesară 198 4.4 Idei şi exemple: domenii de aplicare în utilizarea strategiilor 4.4.1 Educaţie 199 4.4.1.1 Ancorarea şi consolidarea în educaţie 4.4.1.2 Strategii de polaritate şi strategii de motivare negativă în învăţare 4.4.1.3 Feedbackul 206 4.4.2 Dezvoltarea afacerilor şi organizaţiilor 209 4.4.2.1 NLP în domeniul vânzărilor 212 4.4.2.2 Implicaţiile NLP în publicitate 219 4.4.2.3 Recrutarea şi selectarea 221 4.4.3 NLP în medicină şi sănătate 223 4.4.3.1 Consimţământul avizat şi interacţiunea cu pacientul 4.4.4 NLP în Drept 227 4.4.5 Implicaţiile NLP în psihoterapie 232 Note la capitolul IV.... 245 V. PROIECTAREA 5. Proiectarea 248 5.1 Simplificarea 249 5.2 Reproiectarea strategiilor şi rezultatelor neadecvate 5.2.1 Proiectarea indicatorilor de context şi a punctelor de decizie 253 5.3 Proiectarea artificială 256 5.3.1 Condiţii de formulare corespunzătoare în proiectarea artificială 5.3.1.1 Urmarea rezultatului 268 5.3.1.2 Reguli de bază în proiectare 268 5.3.1.3 Metarezultate 269 5.3.2 Aplicarea proiectării artificiale la grupuri.....270 Note la capitolul V VI. INSTALAREA 6. Condiţii de formulare corespunzătoare în instalare....283 6.1 Instalarea prin ancorare 284 6.1.1 Ancorarea întregii succesiuni a unei strategii 285 6.1.2 Ancorarea unor etape individuale, fără legătură între ele 6.2 Instalarea prin repetare 293 6.2.1 Repetarea etapelor din cadrul strategiei 293 6.2.2 Repetarea semnalelor de accesare 297 6.2.3 Repetarea tiparelor sinestezice 298 6.3 întreruperea strategiilor 300 6.3.1 întreruperea prin suprasolicitare 300 6.3.2 întreruperea prin diversiune 302 6.3.3 întreruperea prin „centrifugarea" unei strategii 303 6.4 Fenomene de interferenţă 305 6.4.1 Reîncadrarea 308 6.4.1.1 Modelul T.O.T.E. pentru reîncadrare 309 6.4.1.2 Transcrierea unei reîncadrări 314 6.5 Instalarea şi interferenţele în cazul grupurilor şi organizaţiilor 336 6.5.1 Interferenţele 342 6.5.1.1 Arbitrarea şi negocierea 343 VII. CONCLUZIE BIBLIOGRAFIE RECOMANDATĂ 351

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0209 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.