Copilul meu gandeste prea mult. Transforma-i diferenta in forta!

Copilul meu gandeste prea mult. Transforma-i diferenta in forta!
Preț: 38,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - stoc 1
Editura:
Anul publicării: 2020
Pagini: 240

Scrie o recenzie!

*
?
Completați numele sau diminutivul dumneavoastră
?
Adresa dvs de e-mail, câmp opțional. Completați dacă doriți să primiți prin e-mail eventualele replici/răspunsuri.
*
?
Scrieți un titlu relevant pentru review-ul dvs, folosind cuvinte reprezentative pentru descrierea produsului care urmează să o faceți.
*
?
Textul review-ului, vorbiți la obiect, oferiți câte mai multe detalii.
*
1 2 3 4 5
?
Acordați o notă produsului (în funcție de caracteristici, raport preț/calitate, etc.): de la cinci stele, dacă sunteți foarte mulțumit, până la o stea, dacă sunteți foarte nemulțumit.
*
?
Codul de siguranță, necesar pentru a face distincție între oameni și programele informatice automate care răspândesc spam
Câmpurile marcate cu * sunt obligatorii

DESCRIERE

Copilul meu gândește prea mult. Transformă-i diferența în forță! - Christel Petitcollin

 
O carte-fenomen despre copiii excesiv de sensibili și de emotivi, care trăiesc permanent drama de a fi respinși și criticați și care nu reușesc să își facă prieteni, fiind considerați problematici. Gândirea lor de tip arborescent, creativitatea şi capacitatea senzorială ieșite din comun, maturitatea ce trece cu mult dincolo de simpla precocitate, dar și nevoia permanentă de a găsi un sens și de a fi perfecți îi fac să fie atipici și să întâmpine dificultăți atât pe plan social, cât și școlar, în ciuda inteligenţei lor sclipitoare. Aceşti copii au neapărată nevoie să îşi înţeleagă propria diferenţă, fiind hipersensibili, hiperemotivi şi resimţind mult mai puternic sentimente negative precum tristeţea, vinovăţia, frustrarea, ruşinea, furia, dar şi pe cele pozitive, cum ar fi bucuria sau empatia, de fapt hiperempatia care îi predispune la a se lăsa cu uşurinţă manipulaţi, chiar deveniţi adulţi. Mulţi dintre micuţii supraeficienţi suferă şi adesea părinţii nu ştiu cum să îi ajute, simţindu-se vinovaţi în neputinţa lor.
 
Cum îi poți înțelege și sprijini astfel încât să își recapete încrederea în ei, să se poată concentra și să fie acceptați așa cum sunt – nici mai buni, nici mai răi, ci pur și simplu diferiți? Christel Petitcollin aduce soluţii simple, concrete şi eficace care îi vor ajuta pe părinţi să îşi înţeleagă copiii şi, mai ales, să le explice acestora că sunt diferiţi, dându-le, astfel, posibilitatea de a fi ei înşişi, de a se integra într-o lume dominată de neurotipici şi de a aduce o plus valoare societăţii, pe măsura personalităţii lor ieşite din comun.
 
CUPRINS:
 

Introducere... 5

Etichete şi categorisiri... 13
    Autist... 15
    Potenţial înalt... 16
    ADHD... 19
    Afecţiuni care încep cu prefixul dis-... 23
    Dislexia mea din perioada în care am învăţat limba rusă... 26

O sensibilitate ieşită din comun... 29
    Hiperestezia... 29
    Hipersensibilitatea... 42
    Furtunile emoţionale... 47
    Emotivitatea excesivă... 47
    Tristeţea şi deprimarea... 48
    Teama şi anxietatea... 49
    Furia... 50
    Culpabilitatea... 51
    Ruşinea... 53
    Frustrarea... 53
    Bucuria... 53
    Afectivitatea excesivă... 54
    Empatia excesivă... 55
    Gândirea complexă, de tip arborescent... 59

Experienţa mea practică... 63
    Un workshop pentru copiii consideraţi „hiperactivi"... 63
    Experienţa mea în coaching individual... 69

Arta dezvăluirii... 75
    Cum să le explici copiilor supraeficienţi faptul că sunt diferiţi... 76

Pericolele sinelui fals... 81
    „Eşti inadaptat şi ai o mulţime de defecte"... 81
    O dezastruoasă negare... 82
    Cum să eviţi 10-20 de ani de terapie... 84
    De la supraadaptare la şinele fals... 86
    Renunţarea la supraadaptare... 90

Nevoia de a avea un cadru solid... 97
    Un adult la locul său, care îşi îndeplineşte rolul... 97
    Instrucţiuni clar exprimate... 102
    Relaţia cu autoritatea... 103
    Stima de sine... 106
    Organizarea timpului şi a spaţiului... 107

Angoasa vidului... 109
    O plictiseală profundă... 109
    O curiozitate insaţiabilă... 111
    Sunt indicate relaxarea şi meditaţia în cazul copiilor?... 115

O spiritualitate instinctivă... 119
    Conştiinţa morţii... 120
    Medium şi şaman de la o vârstă fragedă... 122
    De la perfecţionism la excelenţă... 126
    Răbdare şi rezistenţă... 129
    Un sistem de valori raportat la absolut... 130
    Ţineţi cont de faptul că se află într-o permanentă căutare a sensului, dar ajutaţi-i să se întrupeze... 136

Regulile sociale... 139
    A înţelege pentru a se adapta... 141
    Regulile valabile la nivel social... 142
    Relaţii optime cu cei din jur... 145
    Competenţele sociale... 148
    Adulţii manipulatori... 149
    O atitudine asertivă, pentru o comunicare mai bună... 151
    Gestionarea conflictelor... 152
    Cei la fel ca mine... 154

Sistemul educaţional actual... 157
    Există oare un plan de îndobitocire a populaţiei?... 160
    Dezastrul din sistemul naţional de educaţie... 162
    Soluţii există!... 164
    Acceptarea principiului realităţii... 166

Trucuri şi sfaturi pentru reuşita pe plan şcolar... 169
    Nevoia de a pomi de la o perspectivă globală pentru a ajunge la detalii... 169
    Nevoia de sens... 170
    Nevoia de conţinut care să le alimenteze dorinţa de cunoaştere       172
    Nevoia de afecţiune... 174
    Reîntoarcerea la lucrurile de bază... 175
    înţelegerea corectă a instrucţiunilor... 177
    Capacitatea de a explica parcursul mental... 179
    Scrie cât mai mult... 180
    Respectarea întocmai a instrucţiunilor... 181
    Cum să câştigi câteva puncte ca să îţi măreşti nota?... 182
    Cum să lucreze şi să exerseze mai mult?... 185
    Cum să nu ne pierdem concentrarea... 188
    Metodele mnemotehnice... 190

Fobia de şcoală... 193
    Regăsirea sensului... 195
    Atenuarea presiunii... 196
    Restabilirea relaţiilor dintre părinţi şi profesori... 198
    Retragerea de la şcoală nu este o tragedie... 201
    Hărţuirea în mediul şcolar... 205
    O şcoală responsabilă, dar nu culpabilă... 206
    Cazul hărţuitorului singuratic... 207
    Când hărţuirea este un fenomen de grup... 209

Hărţuirea în mediul online... 210
    Ce anume nu trebuie făcut niciodată... 212
    Cum să gestionezi corect interacţiunile dintr-un grup... 218
    Cu noaşterea interdicţiilor universal valabile... 219
    Toleranţă zero... 220
    Cine sunt copiii hărţuiţi încă din primii ani de şcoală?... 221
    Semnale care nu ne înşală... 223

Concluzii... 225
Bibliografie... 229

 
 

RECENZII

Spune-ne opinia ta despre acest produs! scrie o recenzie
Created in 0.0198 sec
Acest site folosește cookie-uri pentru a permite plasarea de comenzi online, precum și pentru analiza traficului și a preferințelor vizitatorilor. Vă rugăm să alocați timpul necesar pentru a citi și a înțelege Politica de Cookie, Politica de Confidențialitate și Clauze și Condiții. Utilizarea în continuare a site-ului implică acceptarea acestor politici, clauze și condiții.