Religii, valori si experiente de varf

Religii, valori si experiente de varf
-6,9%
ISBN: 978-606-400-240-2
Editura:
Anul publicării: 2017
Pagini: 144
Categoria: Psihanaliza
Preț: 27,00 lei
29,00 lei (-6,9%)
Disponibilitate: în stoc furnizor - stoc 1

DESCRIERE

Religii, valori si experiente de varf -  Abraham H. Maslow

 
Cum pot fi înțelese experiențele intense în care predomină sentimentul că orizonturi nelimitate se deschid, că ești mai puternic și mai neajutorat decât ai fost vreodată, că nu știi când a trecut timpul și ceva important s-a întâmplat și te-a transformat – stări trăite uneori de îndrăgostiți, de părinți sau care apar în experiența orgasmică, în momentele de creativitate, de insight terapeutic, în fața unei opere de artă? Sunt diferite de experiențele religioase? Prăpastia dintre religie și știință este de netrecut? În volumul de față, Maslow examinează legăturile dintre știință, religie, experiențe mistice, cogniție și valori, respingând ideea că religia organizată ar fi singurul izvor al virtuților și valorilor umane. Maslow consideră că experiențele de vârf nu sunt specifice doar emisarilor aleși ai lui Dumnezeu, ci fiecărui om, fiind esențiale pentru o mai bună înțelegere a unui aspect cu deosebire „uman" al existenței – nevoia de actualizare a sinelui. 
 
CUPRINS

Introducerea editorului 
Prefaţă 

I. Introducere 
II. Ştiinţă dihotomizată şi religie dihotomizată 
III. Experienţa „fundamental religioasă" sau „transcendentă" 
IV. Pericole organizaţionale pentru experienţe transcendente 
V. Speranţa, scepticismul şi natura mai înaltă a omului 
VI. Ştiinţa şi liberalii religioşi şi nonteiştii 
VII. Educaţie lipsită de valori? 
VIII. Concluzii 

Anexa A. Aspecte religioase ale experienţelor de vârf 
Anexa B. A treia psihologie 
Anexa C. Formulări etnocentrice ale experienţelor de vârf 
Anexa D. Care este validitatea cunoaşterii obţinute în experienţele de vârf?
Anexa E. Prefaţă la New knowledge in human values
(Noua cunoaştere a valorilor umane) 
Anexa F. Comunicări rapsodice, izomorfice 
Anexa G. Valorile-F ca descrieri ale percepţiei
din experienţele de vârf 
Anexa H. Motive naturale pentru a prefera valorile de dezvoltare în devafoarea
valorilor de regresie în condiţii bune
Anexa I. Un exemplu de analiză-F
Bibliografie 

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0513 sec