Relationarea! O explorare multidimensionala si interdiciplinara

Relationarea! O explorare multidimensionala si interdiciplinara
ISBN: 973-0-12641-9
Editura:
Anul publicării: 2012
Pagini: 338
Preț: 49,00 lei
Disponibilitate: stoc indisponibil - stoc 0

DESCRIERE

Relationarea! O explorare multidimensionala si interdiciplinara - Sorin Negruti ...descurcă-te tot mai bine în păienjenişul relaţionării interumane folosind instrumente adecvate, verificate ştiinţific şi prezentate accesibil, cu o aplicabilitate imediatǎ în viaţa de relaţie. ...conştientizează-ţi rolurile şi adaptează-ţi acţiunile la specificul lor, determinându-ţi interlocutorii, prin persuasiune, să ţină cont de ele. ....asimilează cât mai multe elemente ce ţin de relaţionarea interumană, interacţionează diferenţiat, în funcţie de caracteristicile psihofiziologice ale acestora, de statutul lor, de context şi, de ce nu, perfecţionează-ţi abilităţile speciale de relaţionare (tehnici de influenţare, tactici şi metode de negociere, abilităţi oratorice etc.). Toate acestea, pentru a ne bucura cu toţii de o interacţiune corectă şi, totodatǎ, eficientă din partea tuturor, deoarece fiecare dintre noi este, atât un prestator cât şi un beneficiar al climatului colectiv. Fiecare om este demn şi, totodată, dator de o relaţionare civilizatǎ cu toţi ceilalţi. Armonia socială este direct proporţională cu gradul de conştientizare şi de asumare a necesităţii respectului reciproc. ............................ Prima parte a lucrării analizează elementele de bază ale relaţionǎrii, comportamentului şi comunicarea. A doua parte prezintă specificităţile vieţii de relaţie, în funcţie de particularitǎţile psihofiziologice ale interlocutorilor (vârstǎ, gen, nivel educaţional etc.) şi ale raporturilor existente între aceştia (partener de viaţǎ şi pǎrinte etc.). Lucrarea se încheie în partea a treia cu expunerea formelor speciale de relaţionare, respectiv persuasiunea, oratoria şi negocierea. ........................................ Cartea domnului Sorin Negruţi, „Relaţionarea! O explorare multidimensională şi interdisciplinară”, reprezintă o abordare inedită şi demnă de respect în spaţiul publicistic românesc. Conţinutul lucrării, redat sistemic şi sistematic, elaborat pe baza unei bogate şi îndelungate activităţi de cercetare, exprimă legături organice bine motivate între arta şi tehnica relaţionării, specifice diferitelor etape istorice de dezvoltare a societăţii umane, precum şi elementele de manifestare ale acestora. De aceea, cu responsabilitatea integral asumată, considerăm că lucrarea de faţă poate fi o opţiune metodică în orientarea lecturilor şi în aprofundarea studiului de către cei interesaţi, precum şi o şansă reală a oricărui dialog între specialişti şi mai puţin specialişti ai domeniului, o punte arcuită spre orizonturile pururea deschise ale cunoaşterii. Prof. univ. dr. PavelABRAHAM CUPRINS Prefaţa Introducere Importanţa cunoaşterii multidimensionale şi interdisciplinare a relaţionării interumane PARTEA I. COMPONENTELE RELAŢIONĂRII CAPITOLUL 1. COMUNICAREA VERBALĂ 1.1. Caracteristicile vocii (tonul, accentul, volumul, dicţia, viteza şi pauzele) 1.2. Conţinutul comunicǎrii (cuvintele, interogǎrile şi afirmaţiile) 1.3. Tehnici de comunicare (preluarea cuvântului, păstrarea cuvântului, cedarea cuvântului, evitarea cuvântului, ascultarea activǎ, critica constructivǎ) CAPITOLUL 2. COMPORTAMENTUL 2.1. Politeţea (politeţea la întâlniri, politeţea la masă, politeţea la locul de muncǎ, politeţea la telefon, politeţea la recepţii) 2.2. Forme de salut (strângerea mâinii, îmbrăţişarea, sărutul) 2.3. Atitudinea (dominanţa, submisivitatea, anxietatea, raportări inter-personale) PARTEA II. RELAŢIONAREA DIFERENŢIATĂ CAPITOLUL 3. RELAŢIONAREA ŞI CARACTERISTICILE DE PERSONALITATE ALE INTERLOCUTORULUI 3.1. Relaţionarea şi genul (relaţionarea şi genul feminin, relaţionarea şi genul masculin) 3.2. Relaţionarea şi vârsta (relaţionarea şi primul an de viaţǎ, relaţionarea şi perioada antepreşcolară, relaţionarea şi perioada preşcolară, relaţionarea şi perioada şcolară, relaţionarea şi pubertatea, relaţionarea şi adolescenţa, relaţionarea şi perioadele tinereţii, relaţionarea şi vârstele adulte, relaţionarea şi vârstele de regresie, relaţionarea şi stadiile terminale ale vârstnicului grav bolnav) 3.3. Relaţionarea şi temperamentul (relaţionarea şi temperamentul coleric, relaţionarea şi temperamentul sangvinic, relaţionarea şi temperamentul flegmatic, relaţionarea şi temperamentul melancolic) 3.4. Relaţionarea şi tipurile de gândire (relaţionarea şi tipul de gândire vizual, relaţionarea şi tipul de gândire auditiv, relaţionarea şi tipul de gândire tactil, relaţionarea şi tipul de gândire kinestezic) 3.5. Relaţionarea şi personalităţile dificile (relaţionarea şi personalitatea anxioasă, relaţionarea şi personalitatea paranoică, relaţionarea şi personalitatea histrionică, relaţionarea şi personalitatea obsesională, relaţionarea şi personalitatea narcisică, relaţionarea şi personalitatea schizoidă, relaţionarea şi comportamentul de tip A, relaţionarea şi personalitatea depresivă, relaţionarea şi personalitatea dependentă, relaţionarea şi personalitatea pasiv-agresivă, relaţionarea şi personalitatea evitantă, relaţionarea şi alte tipuri de personalităţi dificile) 3.6. Relaţionarea şi factorii de influenţǎ ce acţioneazǎ asupra personalitǎţii (relaţionarea şi factorii interni, relaţionarea şi factorii externi) CAPITOLUL 4. RELAŢIONAREA ÎN CUPLU 4.1. Fazele preliminare – selecţia partenerului (disponibilitatea, abordarea, flirtul, compatibilitatea, îndrǎgostirea, manifestǎrile psihofiziologice ale iubirii) 4.2. Caracteristicile partenerilor (rolurile în cuplu, nevoile de bazǎ ale partenerilor, stima de sine în relaţia de cuplu, tipuri de personalitǎţi în dragoste) 4.3. Caracteristicile unei relaţii de cuplu (funcţiile iubirii, etapele relaţiei de iubire, limbajele iubirii, onestitatea comunicǎrii, reciprocitatea, gradul de maturitate a cuplului, tipuri de relaţii) 4.4. Relaţionarea şi evoluţiile hormonale ale partenerilor (relaţionarea şi evoluţiile hormonale feminine, relaţionarea şi evoluţiile hormonale masculine) 4.5. Relaţionarea intimǎ (caracteristicile psihofiziologice ale sexualitǎţii în funcţie de gen, actul sexual, orgasmul) 4.6. Disfuncţionalităţile unei relaţii de cuplu (gelozia, posesivitatea, lupta dintre sexe, infidelitatea, suferinţa din dragoste, sindromul de repetiţie, cramponarea de trecut, disfuncţii sexuale) CAPITOLUL 5. RELAŢIONAREA EDUCAŢIONALĂ 5.1. Formarea personalitǎţii (dezvoltarea psihicului, formarea identitǎţii de gen, realizarea proiecţiei erotice, conştientizarea temperamentului, formarea caracterului, identificarea şi valorificarea aptitudinilor) 5.2. Forme educaţionale (educaţia moral-spiritualǎ, educaţia emoţionalǎ, educaţia şcolarǎ, educaţia sexualǎ) 5.3. Metode pedagogice (pedagogia Waldorf, pedagogia Montessori, pedagogia Freinent, alternativa Step by Step, planul Jena) PARTEA III. RELAŢIONAREA SPECIALĂ CAPITOLUL 6. PERSUASIUNEA 6.1. Elementele persuasiunii (condiţiile persuasiunii, factorii persuasiunii, etapele persuasiunii) 6.2. Tactici de influenţare (empatia, rezonanţa, limbajul hipnotic) 6.3. Manipularea (etapele manipulǎrii, profilul manipulatorului, anihilarea manipulǎrii, manipularea prin dezinformare, manipularea semanticǎ, manipularea prin minciunǎ) CAPITOLUL 7. ORATORIA 7.1. Stilul şi personalitatea oratorului (ţinuta şi înfăţişarea, dicţia, nivelul vocii, exprimarea, gesturile şi mişcarea, persuasivitatea discursului, contactul vizual, interacţiunea cu publicul, credibilitatea, prezentarea dovezilor) 7.2. Etape pregǎtitoare (evaluarea situaţiei de comunicare, analiza audienţei, cercetarea subiectului, elaborarea discursului) 7.3. Structura discursului (introducere, cuprins, încheiere, discursul-structura cadru) 7.4. Prezentarea discursului (memorarea discursului, rostirea discursului, utilizarea materialelor ajutǎtoare) Exemplu de mare orator şi discursul său reprezentativ: Dr. Martin Luther King Jr. – “I have a dream!” CAPITOLUL 8. NEGOCIEREA 8.1. Caracteristicile negocierii (obiectul şi actorii negocierii, obiectivele şi mizele negocierii, Zonele negocierii, locul şi timpul negocierii, profilul negociatorului ideal, tipuri de negociatori, genuri de negocieri) 8.2. Instrumentele negocierii (comunicarea verbală în negociere, tipuri de întrebări utilizate în negociere, construcţii verbale de evitat în procesul negocierii, gesturile în negociere şi semnificaţiile lor, realizarea portretului personologic al partenerului de negociere, strategia mentală de reuşită în negociere, persuasiunea în negociere, tactici de negociere) 8.3. Negocierea în situaţii de cooperare (pregǎtirea negocierii, elaborarea soluţiei şi argumentarea ei, realizarea strategiei de negociere, fazele negocierii în situaţii de cooperare) 8.4. Negocierea în situaţii de conflict (sursele conflictelor – pretextele şi obiecţiile, înlǎturarea pretextelor, înlǎturarea obiecţiilor, tacticile de înlǎturare a obiecţiilor, natura conflictelor, amploarea conflictului, tipologia conflictelor, natura conflictelor şi genurile de negociere, tacticile de negociere în funcţie de tipurile de obiecţii, etapele negocierii în situaţii de conflict) Rezumat Încheiere Bibliografie

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0376 sec