Psihologia copilului

Psihologia copilului
ISBN: 978-9975-79-719-1
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 160
Preț: 19,00 lei
Disponibilitate: în stoc furnizor - in stoc

DESCRIERE

Psihologia copilului - Jean Paiget, Barbel Inhelder „...desi copilul prezintă un foarte mare interes în el însusi, la aceasta se adaugă, într-adevăr faptul că maturul este explicat de copil tot pe-atâta, ba uneori chiar mai mult decât îl explică maturul pe copil, pentru că dacă adultul îl educă pe copil prin intermediul unor multiple transmisii sociale, orice adult a început totusi prin a fi un copil...” …psihologia copilului studiază cresterea mentală sau, ceea ce de fapt este acelasi lucru, dezvoltarea conduitelor (adică a comportamentelor, inclusiv a constiinţei) până la faza de tranziţie pe care o constituie adolescenţa, cea care marchează inserţia individului în societatea adultă. Cresterea mentală este indisociabilă cresterii fizice, mai ales maturizării sistemului nervos si a sistemelor endocrine, care se continuă până pe la 16 ani. Fragmente din carte: Inteligenta senzorie-motorie …toată lumea este de acord în a admite existenţa unei inteligenţe înaintea limbajului. În mod esenţial adică tinzând către reusite si nu către enunţarea unor adevăruri, inteligenţa aceasta nu ajunge mai puţin să rezolve în cele din urmă un ansamblu de probleme de acţiune (să ajungi la obiecte îndepărtate, ascunse etc.), construind un sistem complex de scheme de asimilare, si să organizeze realul potrivit unui ansamblu de structuri spaţio-temporale si cauzale. Or, în lipsa limbajului si a funcţiei simbolice, construcţiile acestea se efectuează sprijinindu-se exclusiv pe percepţii si miscări, deci prin intermediul unei coordonări senzorio-motorii a acţiunilor, fără ca să intervină reprezentarea sau gândirea. CUPRINS: Introducere Capitolul 1. NIVELUL SENZORIO-MOTORIU 1.INTELIGENTA SENZORIE-MOTORIE Stimul-raspuns si asimilare Stadiul 1 Stadiul 2 Stadiul 3 Stadiul 4 si 5 Stadiul 6 2.CONSTRUIREA REALULUI Obiectul permanent Spatiul si timpul Cauzalitatea 3.ASPECTUL COGNITIV AL REACTIILOR SONZORIO-MOTORII 4.ASPECTUL AFECTIV AL REACTIILOR SENZORIO-MOTORII Capitolul 2. DEZVOLTAREA PERCEPTIILOR 1.CONSTANTE SI CAUZALITATE PERCEPTIVE Constanta formei Constanta marimilor Obiect permanent si perceptie Cauzalitatea perceptiva 2.EFECTELE DE CAMP 3.ACTIVITATILE PERCEPTIVE 4.PERCEPTII, NOTIUNI SI OPERATII Metode Notiuni si perceptii proiective Constante perceptive si conservari operatorii Concluzie Capitolul 3. FUNCTIA SEMIOTICA SAU SIMBOLICA 1.FUNCTIA SEMIOTICA SAU IMITATIA Aparitia functiilor semiotice Rolul imitatiei Jocul simbolic 2.DESENUL 3.IMAGINILE MENTALE 4.MEMORIA SI STRUCTURA AMINTIRILOR-IMAGINI 5.LIMBAJUL Evolutie Limbaj si gandire Limbaj si logica Limbaj si operatii Concluzie Capitolul 4. OPERATIILE „CONCRETE” ALE GANDIRII SI RELATIILE INTERINDIVIDUALE 1.CELE TREI NIVELURI ALE TRECERII DE LA ACTIUNE LA OPERATIE 2.GENEZA OPERATIILOR CONCRETE Notiuni de conservare Operatiile concrete Scrierea Clasificarea Numarul Spatiul Timp si viteza 3.REPREZENTAREA UNIVERSULUI. CAUZALITATE SI HAZARD 4.INTERACTIUNILE SOCIALE SI AFECTIVE 5.SENTIMENTE SI JUDECATI MORALE 6.CONCLUZIE Capitolul 5. PREADOLESCENTUL SI OPERATIILE PROPOZITIONALE 1.GANDIREA FORMALA SI COMBINATORICA 2.”GRUPUL” CELOR DOUA REVERSIBILITATI 3.SCHEMELE OPERATORII FORMALE 4.INDUCTIA LEGILOR SI DISOCIEREA FACTORILOR 5.TRANSFORMARILE AFECTIVE

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review

Titluri de aceiași autori

Created in 0.0383 sec