A patra cale. Vol. 2

A patra cale. Vol. 2
ISBN: 973-7726-30-8
Editura:
Anul publicării: 2011
Pagini: 288
Preț: 24,00 lei
Disponibilitate: în stoc - in stoc

DESCRIERE

A patra cale. Vol. 2 „Tot ceea ce mai inainte parea haotic, neasteptat si accidental, disparea treptat. Incepea sa iasa la iveala un imens plan al Universului, foarte riguros gandit, perfect logic si coerent.” P.D.Uspensky În lucrarea de faţă, P.D. Uspensky, unul dintre cei mai cunoscuţi discipoli a lui Gurdjief, expune într-un mod clar şi riguros sistemul ezoteric iniţiat de către maestrul său, sistem în care înţelepciunea orientală şi occidentală sunt complementare şi armonios integrate. Cateva din ideile fundamentale ale acestui sistem: omul este o fiinta care nu este constienta de sine; el poate fi constient, dar in prezent nu este, pentru ca se afla intr-o stare de adormire, in care nu-si foloseste decat o infima parte a fortei sale afective, mentale si spiritual; omul nu este o fiinta unitara, neavand un singur “eu” permanent, ci este format dintr-o multitudine de “eu”-ri, o multitudine de personalitati; omul este atat de conditionat de obiceiurile si prejudecatile sale incat toate reactiile ii sunt previzibile, el functionand asemenea unui robot; acest “om incomplete”, acest om-masina poate si chiar trebuie sa evolueze, iar aceasta dezvoltare a potentialitatilor finite este posibila doar prin doua metode: studiul propriei fiinte (amintirea de sine si observarea) si prin studiul principiilor si a legilor cosmic revelate de invatatura marilor maestri spirituali ai Orientului. Din carte: Intrebare: Daca toti suntem slabi, atunci din ce sursa extragem atat de multa energie necesara chiar si la inceputul muncii? Raspuns: Avem o anumita putere. Daca am fi fost cu toti slabi, atunci nu am fi putut face nimic; daca nu am fi avut nici un fel de putere, atunci nu ne-ar fi interesat deloc munca. Daca realizam situatia in care ne aflam, incepem deja sa obtinem o anumita putere, iar o cunoastere noua va creste aceasta putere. Deci avem indeajuns cat sa pornim la drum. Mai tarziu, energia vine din cunoastere, din efort. CUPRINS: CAPITOLUL 9 Studiul omului ca fiind asemeni unei fabrici chimice - Diagrama hranei - Cele trei octave ale hranei şi dezvoltarea lor - Primul stadiu cu un şoc mecanic - Al doilea stadiu cu un şoc conştient - Al treilea stadiu cu al doilea şoc conştient - Valoarea relativă a celor trei hrane - Impresii - Amintirea-de-sine - Carbonul 12 - Râsul - Impresiile bune şi rele - Impresiile ca hidrogeni diferiţi - Controlul impresiilor - Lucrul asupra MI 12 - Centrii şi viteza lor - Centrii superiori şi caracteristicile lor - Conectarea cu centrii superiori - Centrii superiori şi drogurile - Telepatia - Necesitatea de a creşte producţia de materii superioare - Energia si stocarea ei - Acumulatorii - Conectarea cu marele acumulator - Căscatul - întreaga muncă trebuie concentrată asupra conştiinţei. CAPITOLUL 10 Noi nu putem "face" - Importanţa realizării adevărului acestei idei - Iluzia de a "face" şi ce anume o produce - în viaţă totul se întâmplă, dar în muncă trebuie să învăţăm să "facem" - Mergând împotriva curentului - "Acţiunea" interioară - Un cerc vicios şi ieşirea din el - Coordonarea centrilor - "Acţiunea" începe cu "non-acţiunea" - Controlul interior - Făcând imposibilul şi ce înseamnă aceasta - Punând mai multă presiune în eforturile cuiva - Mintea asupra voinţei - Ce este voinţa în deplinul sens al cuvântului şi ce este voinţa noastră? - Voinţa noastră ca rezultantă a dorinţelor - Conflictul interior şi lupta - Renunţarea la voinţă - Noi avem doar momente scurte de voinţă - Disciplina - Necesitatea amintirii-de-sine - Conştientizare înseamnă voinţă - Scopul ca un factor de control - Necesitatea reîntoarcerii constante la problema ţelului - Voinţa-proprie şi voluntaritatea? - Fricţiunea - Munca împotriva voinţei-proprii - Nu se poale face nimic fără şcoală? - Necesitatea muncii regulate - Răspântiile - Crearea lunii în fiinţa proprie - Centrul de gravitaţie - Super-efortul - Ce creează stimuli pentru muncă. CAPITOLUL 11 Necesitatea studiului principiilor şi metodelor şcolare - Trei moduri de lucru - Binele şi răul în relaţie cu cele trei moduri de lucru - Necesitatea de înţelegere - Scopuri şi nevoi ale şcolii spirituale - Punându-l pe celălalt în propriul loc - O organizaţie este necesară pentru munca practică - Ce este "munca"? - Evaluarea - Munca cu oamenii - Munca pentru şcoală - Grija faţă de organizaţie Tipul corect de oameni - Şcoala celei de-a Patra Căi - Atitudinea corectă - Plata - Cum să plăteşti? - Centrul gravitaţiei - Disciplină - Reguli - Nefacând ceea ce este nenecesar - Abandonul propriilor decizii - Necesităţile pentru întâlnire - Şocuri în munca şcolară - Ideea de alegere - Munca fizică - Cunoaşterea şcolară - Oameni ai minţii superioare - Pot şcolile influenţa viaţa? CAPITOLUL 12 Necesitatea de înţelegere a ideilor mai importante ale sistemului - Limitările fiinţei - Posibilităţile transformării fiinţei - Casnicul, vagabondul şi lunaticul -Hasnamuss - Somnul şi posibilitatea de trezire - Realizări şi cuvinte - Cum să creşti atitudinea emoţională - Simţul proporţiei - Amintirea-de-sine - A te cunoaşte şi a te vedea pe sine - A fi serios - Lupta cu obiceiurile - înţelegerea mecanicitaţii - Eforturile - Studiul-de-sine - Observaţia de-sine - Şocurile - Cum să fii mai emotiv? - Punând mai multă presiune în muncă - Antrenarea centrului emoţional - Emoţiile pozitive - Emoţiile plăcute şi neplăcute - Creşterea evaluării - Cum apar lucrurile noi - Incetineala înţelegerii - Ridicând standardul propriu. CAPITOLUL 13 Diferitele categorii ale acţiunilor umane - Modul corect şi greşit de folosire a triadelor - Studiul activităţilor umane - Amintirea punctului de plecare - Separarea interioară - Invăţând cunoaşterea falsei personalităţi - Măştile - Tampoane şi slăbiciune - Studiul metodelor - Alarme - Imposibilitatea studierii sistemului din punctul utilitar de vedere - Limbajul filosofic, teoretic şi practic - Trei grade şcolare - Gândirea corectă - Gândurile lungi şi scurte - Rolul intelectului - Valori diferite - Curiozitatea corectă şi greşită - Atitudinea critică - Influenţarea celorlalţi - Povestea omului şmecher şi a diavolului. CAPITOLUL 14 Dificultăţile personale - Necesitatea de a găsi cea luai urgentă şi mai persistentă dificultate - Emoţiile negative, imaginaţia, gândirea formală - Crearea de noi puncte de vedere - Lupta cu identificarea - Trei categorii de emoţii negativa şi cum se poate lupta cu ele - Transformarea emoţiilor negative - Iritarea - Lenea - Stările negative de inerţie - Diferitele forme de imaginaţie - Renunţarea la suferinţă - Suferinţa voluntară ca cea mai mare forţă pe care o avem - Rolul suferinţei în viaţa organică - Omul este special facut pentru a evolua - Responsabilitatea în munca personală - Necesitatea de a munci pe mai multe linii deodată - Gândirea formatoare şi caracteristicile ei - Gândirea asociativă - Nevoia centrilor superiori de a înţelege adevărul - Meditaţia - Gândirea corectă - Conversaţiile imaginare - Diferitele sensuri ale credinţei - Viaţa după moarte. CAPITOLUL 15 Ideea de esoterism - Metoda logică şi psihologică de gândire - Explicarea metodei psihologice - Ce implică ideea de esoterism - Anumite tipuri de idei esoterice devin accesibile doar în perioade dificile - Necesitatea de a fi unit - Materialitatea cunoaşterii - Cunoaşterea înaltă şi cum diferă de cunoaşterea obişnuită - Acumulatorii cunoaşterii - Şcoli - Poate cineva influenta evenimente exterioare? - Studiul vieţii - Mari evenimente din viaţă şi influenţa lor - Căi subiective şi calea obiectivă - Atitudinile ca mijloace de schimbare a influenţelor - A fixa valoarea evenimentelor din viaţă - Dispariţia gradată a influentelor de tip B - Motivul descreşterii influenţei cercurilor esoterice - Lipsa de pregătire - Sistemul şi cum este învăţat - Diferite trepte - Moartea şcolilor şi condiţiile necesare pentru existenţa lor - Legătura sistemului cu creştinismul - A muri şi a te naşte - Rugăciunea - Sugestii privind studiul Rugăciunii Domnului. CAPITOLUL 16 Ideea de reîntoarcere poate fi privită doar ca o teorie - Relaţiile diferite ale oamenilor fată de posibilitatea de reîntoarcere - Trei stadii succesive - De ce trebuie să fie limitată posibilitatea recepţionării influentelor de lip C - Amintirea vieţilor trecute - Teoria reîncarnării ca o simplificare a ideii de reîntoarcere - Imposibilitatea descoperirii dovezii - Suntem limitaţi de starea fiinţei noastre - Diferitele tipuri de esenţă ca cel mai puternic argument în favoarea pre-existenţei - De ce şcolile nu pot reapărea - Studiul reîntoarcerii într-o viată - Reîntoarcerea eternă nu este veşnică - Posibilitatea variaţiilor - Şansele sunt limitate şi timpul scurt - Amintirea-de-sine şi reîntoarcerea - Personalitatea şi reîntoarcerea - Studiul minţii copiilor - Originea ideii de reîntoarcere - Trei dimensiuni ale timpului - Ideea reîntoarcerii şi sistemul - Timpul paralel - Limitările minţii noastre - Tendinţele de creşte şi reîntoarcerea - Posibilităţile de întâlnire a şcolii la o dată viitoare - A fi pregătii - Este punctul de plecare acelaşi pentru oricine? - Şcoala şi cererile făcute în ea - Moartea esenţei - Reîntoarcerea şi dala morţii - Revenirea evenimentelor din lume - Singurul lucru este acela de a te trezi.

REVIEW-URI

Scrie un review și spune-ne opinia ta despre acest produs scrie un review
Created in 0.0509 sec